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ABOUT US私たちについて

2020年、苦難を乗り切る

代表取締役 豊田 悦夫

当初の今期年頭の挨拶として考えていたことは2020年のオリンピック期間を含めた5カ月間を何とか乗り切り、オリンピック後の下半期の売上回復を期待するような内容にするつもりでいました。
しかしながら今期は予想をはるかに超える深刻な事態となり、根本的に挨拶の内容を変更しなければならない事になりました。

中国で発生した新型コロナウイルスによる感染の拡大は2月頃からの我国を含め世界各地に急速に広がり今でも甚大で深刻な被害を及ぼしています。 世界経済は衰退し混乱が続いており、いつ回復の兆しが見つけられるのか誰にも分りません。
さらに新型コロナウイルスの感染が収束し経済が通常通りに動き出したとしても、今度は来年に延期されたオリンピックの影響が2021年にまで及ぶこととなりました。
2020年を何とか乗り切れたとしても、今度は新型コロナウイルスで消耗した身体で2021年のオリンピックまで乗り切らなければならないという事なのです。 我社にとっての五輪の延期はまさにトリプルパンチということになりました。

2020年4月より政府主導による「働き方改革」の取り組みがいよいよ私ども中小企業に向けられます。
年5日間の有給休暇の取得が義務づけられるほかに、時間外労働いわゆる残業時間の上限規制が決められ、それ以上の残業は出来なくなります。 会社としても、この課題に取り組み、代休や有休の消化、そして会社や現場でも残業を減らす努力をしていきます。
この「働き方改革」への取り組みは、ボックス・ワンの社員がそれぞれの時間の使い方を考える良いチャンスになるかもしれません。 いままでのやり方にとらわれない柔軟な働き方を考え、時間の無駄を減らし、仕事以外での有意義な時間を作り出してもらいたいと思います。
「働き方改革」こそが、労働生産性の改善するための最良の手段とも言われています。
働き過ぎを防ぐことで、社員の健康を守り、仕事と生活のバランスをとり、社員一人一人が豊かな人生を歩んでいくことを望んでいます。

~最後に~
今でも新型コロナウイルスの感染の拡大は、見えない恐怖で日々の生活を脅かし、私たちに不安や閉塞感を煽っています。
イベントや展示会の中止は展示会業界にいるわが社にとっては今後の経営判断を問われる深刻な事態に及んでいます。 しかし、ボックス・ワンは過去31年間に多くの苦難を乗り越えた経験があり、東日本大震災以降に蓄えてきた強い財務基盤もあります。
新型コロナウイルスの感染は近いうちに収束し日常を取りもどす日が必ず来ます。
その時が来るまでは平常心で日々出来ることをだけを考えて行動していきたいと思います。
今期は困難な年になります。 そのような時こそ皆さんとワンチームとなり、そんな苦難を楽しんで乗り切れるような2020年にしたいと思っています。

代表取締役豊田 悦夫

企業理念

  • 自 覚
    自覚

    私達は、見本市・展示会装飾施工の
    プロフェッショナルです。

  • 決 意
    決意

    私達は、「ありがとう」の
    流れの中に居続けます。

  • 行動基準
    行動基準

    お客様の満足のために、お客様のお客様までも視野に入れます。完璧施工を目指して、協力社様の協力社様にまで心を配ります。

沿革

年 月 ボックス・ワンの出来事 主な事柄
1989年4月 株式会社フジヤの制作・施工機能を担うプロダクツ部門として東京都江東区に営業所及び倉庫機能を持つ株式会社ボックス・ワンを設立
井上香が代表取締役に就任し、社員11名が株式会社フジヤより転籍資本金2,000万円
1989年10月 幕張メッセが開業
1990年4月 オクタノルム等の資材拡充に伴い、千葉県浦安市に倉庫を増床(延床面積312㎡)
1991年2月 資材拡充に伴い、千葉県市原市に倉庫を増床(延床面積563㎡)
1991年10月 パシフィコ横浜が開業
1993年4月 新たに千葉県八街市に倉庫を移転(延床面積1,984㎡)し、倉庫機能の一元化
成田スタジオ(NUTS)として稼働開始
1994年3月 JAPAN SHOP | 店舗総合見本市 に初出展
※以降毎年 JAPAN SHOP | 店舗総合見本市 に出展
1996年4月 東京ビッグサイトが開業
1997年1月 東京国際フォーラムが開業
2003年3月 千葉県八街市に7,400㎡の用地を購入し、自社倉庫の建設を開始
2003年10月 千葉県八街市に自社倉庫が竣工(延床面積4,900㎡)
新倉庫の完成に伴い成田スタジオを移転
2004年4月 資本金を3,000万円に増資 / 社員数48名
2007年8月 東京都江戸川区に本社を移転
社屋(地上8階建 延床面積1,250㎡)
2009年7月 木工制作機能を担うプロダクツ部門として東京都江戸川区に株式会社フォルムズを設立
工場・事務所施設(420㎡)
2010年2月 田中澄生が代表取締役に就任
2011年3月 東京ビッグサイトにて東日本大地震における被災者の受入れ施設工事を行う 東日本大震災
2012年3月 荒川技研工業株式会社様と「JAPAN SHOP 2012」に共同出展
2013年9月 2020年東京オリンピック・パラリンピックの開催が決定
2014年6月 豊田悦夫が代表取締役に就任
2019年4月 設立30周年を迎える

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Getting through tough times in 2020

CEO ETSUO TOYODA

Box-1 is celebrating its 30 year anniversary on April 21, 2019.
What I originally had in mind as part of my message at the beginning of the current term was about making it through the coming five months until the end of the Tokyo 2020 Games and expecting a recovery in sales in the latter half of the year.
But this business year turned out to be much more critical than I expected and I was forced to rewrite my message from scratch.

The outbreak of COVID-19 which originated in China has rapidly spread throughout the world including Japan since February, causing lingering, extensive, serious damage. The world economy is still in turmoil from regression and no one knows when we can see signs of recovery.
Even if we succeed in putting an end to the spread of infection and bring the economy back to life, it is obvious that the impact of the Olympic Games, which was postponed to the next year, will be extended to 2021.
It means that even if we succeed in making it through the crisis this year, we then will be forced to gather strengths from distress and muddle through the Olympics in 2021.
The postponement of the Tokyo 2020 posed a triple whammy to us indeed.

Starting this April, the government-driven work style reforms are finally applied to SMB's.
In addition to compulsory five days paid holidays a year, there will be a legal cap imposed on employees'after-work hours, prohibiting our workforce from working any additional hours. We, as a company, will address this challenge by putting more efforts in promoting the full use of compensation leave and paid leave as well as reducing overtime work at office and on site.
Our efforts in compliance with these work style reforms may give each of our team members at Box-1 to think over how to use their limited time. I wish everyone of you to come up with an out-of-the-box, flexible workstyle, avoid or reduce waste of time to take time out for your meaningful pursuits in private life as well.
Work style reforms are said to be one of the best methods to improve workforce productivity. By avoiding overwork, I wish every one of of our team members will protect their health, find the right work-life balance to lead a more meaningful life.

~In conclusion~
The spread of COVID-19 infection is altering our day-to-day lives with invisible threats, fueling worries and driving us feel cooped up.
The suspension of big events and trade shows is putting exhibition industry players like us in a very difficult position to make tough managerial decisions going forward. However, Box-1 has survived many hardships over the past 31 years and has built a strong financial foundation to support us after our recovery from the Great East Japan Earthquake.
We will definitely overcome this crisis of COVID-19 infection and restore our lives soon.
Until then, we would like to keep calm and carry on, focusing on what we can do day after day.
This business year is going to be a tough year for us. But that is all the more reason I would like to share the joy of working together as a team with every one of you as we get through the year 2020.

CEOEtsuo Toyoda

Corporate Philosophy

  • Awareness
    Awareness

    We take pride in our expertise on display & setup at trade shows and exhibitions

  • Commitment
    Commitment

    We commit our ourselves to being in the stream of gratitude

  • Code of Behavior
    Code of Behavior

    We serve for satisfaction of our customers’ customers. We aim perfect constructivism being mindful of our partners’ partners.

Corporate History

Month/Year Events at BOX-1 Main events
April 1989 Foundation of Box-1 as a products wing responsible for production/construction of Fujiya Co., Ltd., with Mr. Kaoru Inoue as the representative director and a team of 11 members transferred from Fujiya
Paid-in capital: 20 million yen.
October 1989 Makuhari Messe opened
April 1990 Extension of warehouse space in Urayasu City, Chiba Prefecture driven by expansion of exhibition stand construction systems including Octanorm (total floor area: 312㎡)
February 1991 Extension of warehouse space in Ichihara City, Chiba Prefecture along with further upgrading and expansion of exhibition stand construction systems (total floor area: 563 ㎡)
October 1991 Pacifico Yokohama opened
April 1993 Relocation and centralization of warehousing function to a site in Yachimata City, Chiba Prefecture (total floor area: 1,984㎡) Started operation as Narita Studio (NUTS)
March 1994 First participation in JAPAN SHOP, the International Exhibition for Shop Systems and Fixturing
*Attending annual JAPAN SHOP ever since
April 1996 Tokyo Big Site opened
January 1997 Tokyo International Forum opened
March 2003 Acquisition of a 7,400㎡ site in Yachimata City, Chiba Prefecture to start constructing a company-owned warehouse
October 2003 Completion of a corporate warehouse in Yachimata City, Chiba Prefecture (total floor area: 4,900㎡)
Relocation of Narita Studio to the corporate warehouse
April 2004 Paid-in capital increased to 30 million yen; the number of employees reaching 48
August 2007 Relocation of headquarters to Edogawa City, Tokyo.
Office building: 8-storied with a total floor area of 1,250㎡
July 2009 Foundation of FORMZ Co., Ltd. in Edogawa City as a products wing responsible for carpentry.
Plant/office facility: 420㎡
February 2010 Sumio Tanaka assuming the position of Representative Director
March 2011 Installation of temporary facilities at Tokyo Big Site to accept people affected by the Great Eastern Japan Earthquake Eastern Japan Earthquake
March 2012 Joint exhibition at JAPAN SHOP 2012 with Arakawa & Co.,Ltd.
September 2013 Japan’s hosting of the Tokyo 2020 Olympic and Paralympic Games decided
June 2014 Etsuo Toyoda assuming the post of the representative director
April 2019 Celebration of 30th anniversary