ABOUT US

Language

JAPANESE
ENGLISH

ABOUT US私たちについて

2023年に期待すること

代表取締役 豊田 悦夫

コロナ禍も今年でついに3年経過いたしました。今ではマスク着用が個人の判断とされていますがマスク姿にすっかり慣れ、現状は屋外でもマスク利用者が多いのに驚かされます。
昨年度の展示会・イベントの回復状況は予想以上に早く、9月過ぎの繁忙期に入ってからは弊社の売上も順調に伸びてまいりました。昨年度の業績につきましてはコロナ禍前の2019年に比べても売上で約8%を上回るまで回復してきています。
反面、休業体制の中、仕事慣れしていない状態での急速な仕事量の増加もあり、秋の繁忙期には現場や成田スタジオも忙しさのピークを迎え、心身ともに疲弊し体調を崩す社員も出てきました。
現場での人手不足は特に深刻で、今期は社内も含めて早めに人材の確保が必要になりそうです。

さて今期2023年の展望になりますが、コロナ禍の終息により日常を取り戻した私たちは3年間抑えられていたものを開放したい、そんな気持ちになります。多くの人々が旅行やビジネスに海外に飛び出す場面が多くなることが予想され、展示会やイベント業界に至っても例年以上に忙しい年になることが予想されます。
今年度、主に取り組む課題としては中小企業の弱みでもある正社員を含めた人材の確保だと考えます。特に技術職の人材不足は今後の深刻な課題であり、潜在的に興味を持った若者の募集に時間とお金をかけてでも優秀な人材を確保したいと考えています。
また多様化する人材に備えて事務所の一部をバリアフリー化に改修する予定であります。

成田スタジオは今年で20周年を迎えることになりました。弊社の強みの一つである部材力とそれを生かす機動力はすべてこの成田スタジオの存在に今も支えられています。
この先10年、20年を見据えた時に今以上の資材や保管物の受け入れ先が必要になることが多分に予想されます。売上が伸びれば人が増えそして資材も増えます。20年前は広かった倉庫が今では手狭にも感じられるようになってきました。
今期は倉庫の広さや機能性を見直し、「部材力の強み」をさらに補うための投資を考える時期かも知れません。


代表取締役豊田 悦夫

企業理念

  • 自 覚
    自覚

    私達は、見本市・展示会装飾施工の
    プロフェッショナルです。

  • 決 意
    決意

    私達は、「ありがとう」の
    流れの中に居続けます。

  • 行動基準
    行動基準

    お客様の満足のために、お客様のお客様までも視野に入れます。完璧施工を目指して、協力社様の協力社様にまで心を配ります。

沿革

年 月 ボックス・ワンの出来事 主な事柄
1989年4月 株式会社フジヤの制作・施工機能を担うプロダクツ部門として東京都江東区に営業所及び倉庫機能を持つ株式会社ボックス・ワンを設立
井上香が代表取締役に就任し、社員11名が株式会社フジヤより転籍資本金2,000万円
1989年10月 幕張メッセが開業
1990年4月 オクタノルム等の資材拡充に伴い、千葉県浦安市に倉庫を増床(延床面積312㎡)
1991年2月 資材拡充に伴い、千葉県市原市に倉庫を増床(延床面積563㎡)
1991年10月 パシフィコ横浜が開業
1993年4月 新たに千葉県八街市に倉庫を移転(延床面積1,984㎡)し、倉庫機能の一元化
成田スタジオ(NUTS)として稼働開始
1994年3月 JAPAN SHOP | 店舗総合見本市 に初出展
※以降毎年 JAPAN SHOP | 店舗総合見本市 に出展
1996年4月 東京ビッグサイトが開業
1997年1月 東京国際フォーラムが開業
2003年3月 千葉県八街市に7,400㎡の用地を購入し、自社倉庫の建設を開始
2003年10月 千葉県八街市に自社倉庫が竣工(延床面積4,900㎡)
新倉庫の完成に伴い成田スタジオを移転
2004年4月 資本金を3,000万円に増資 / 社員数48名
2007年8月 東京都江戸川区に本社を移転
社屋(地上8階建 延床面積1,250㎡)
2009年7月 木工制作機能を担うプロダクツ部門として東京都江戸川区に株式会社フォルムズを設立
工場・事務所施設(420㎡)
2010年2月 田中澄生が代表取締役に就任
2011年3月 東京ビッグサイトにて東日本大地震における被災者の受入れ施設工事を行う 東日本大震災
2012年3月 荒川技研工業株式会社様と「JAPAN SHOP 2012」に共同出展
2013年9月 2020年東京オリンピック・パラリンピックの開催が決定
2014年6月 豊田悦夫が代表取締役に就任
2019年4月 設立30周年を迎える

Language

ENGLISH
JAPANESE

ABOUT US

What to Expect in 2023

CEO ETSUO TOYODA

Three years have passed since the outbreak of the COVID-19 pandemic marks. While the Japanese government left it up to the individual to decide whether to wear a mask or not, people have become so accustomed to wearing masks that we are surprised to see so many people continuing wearing masks outdoors.
The exhibitions and events came back to life earlier than expected in the last financial year, boosting our sales steadily since September as the busy season started. The annual sales performance in the last financial year even recorded about 8% above the level of 2019 before the Corona crisis.
On the other hand, due in part to the rapid increase in workload after prolonged shutdown, some employees returning from the long leave to the worksite and Narita Studio became physically and mentally exhausted and fell ill in fall when the busy season reached its peak.
The shortage of manpower onsite is particularly serious, requiring us to swiftly secure resources including back-office staff this year.
As for the outlook for this year, 2023, now that the world has returned to normal as the COVID pandemic ebbed, we feel the urge to release what has been held back over the past three years.
Many people are expected to venture abroad for travel and business, and it is likely to be a busier year than usual for the exhibition and events industry. In particular, the shortage of technical engineers is a serious issue for the future, and we intend to secure excellent talents, even if it takes time and money to recruit young people with potential interest in the sector.
We are also planning to renovate some of our offices to make them barrier-free in preparation for more diversified workforce.

This year marks the 20th anniversary of our Narita Studio. One of our strengths - our component supplies and the mobility to make use of them - are all underpinned by the existence of the Narita Studio.
Looking ahead to the next decade or two, larger capacity to store materials and goods in custody are likely to be in demand.
As sales grow, so do the workforce and the materials. Warehouses that were spacious 20 years ago now feel cramped.

This may be the time to review the size and flexibility of the warehouse and consider investments to further complement our "strength in component supplies."

CEOEtsuo Toyoda

Corporate Philosophy

  • Awareness
    Awareness

    We take pride in our expertise on display & setup at trade shows and exhibitions

  • Commitment
    Commitment

    We commit our ourselves to being in the stream of gratitude

  • Code of Behavior
    Code of Behavior

    We serve for satisfaction of our customers’ customers. We aim perfect constructivism being mindful of our partners’ partners.

Corporate History

Month/Year Events at BOX-1 Main events
April 1989 Foundation of Box-1 as a products wing responsible for production/construction of Fujiya Co., Ltd., with Mr. Kaoru Inoue as the representative director and a team of 11 members transferred from Fujiya
Paid-in capital: 20 million yen.
October 1989 Makuhari Messe opened
April 1990 Extension of warehouse space in Urayasu City, Chiba Prefecture driven by expansion of exhibition stand construction systems including Octanorm (total floor area: 312㎡)
February 1991 Extension of warehouse space in Ichihara City, Chiba Prefecture along with further upgrading and expansion of exhibition stand construction systems (total floor area: 563 ㎡)
October 1991 Pacifico Yokohama opened
April 1993 Relocation and centralization of warehousing function to a site in Yachimata City, Chiba Prefecture (total floor area: 1,984㎡) Started operation as Narita Studio (NUTS)
March 1994 First participation in JAPAN SHOP, the International Exhibition for Shop Systems and Fixturing
*Attending annual JAPAN SHOP ever since
April 1996 Tokyo Big Site opened
January 1997 Tokyo International Forum opened
March 2003 Acquisition of a 7,400㎡ site in Yachimata City, Chiba Prefecture to start constructing a company-owned warehouse
October 2003 Completion of a corporate warehouse in Yachimata City, Chiba Prefecture (total floor area: 4,900㎡)
Relocation of Narita Studio to the corporate warehouse
April 2004 Paid-in capital increased to 30 million yen; the number of employees reaching 48
August 2007 Relocation of headquarters to Edogawa City, Tokyo.
Office building: 8-storied with a total floor area of 1,250㎡
July 2009 Foundation of FORMZ Co., Ltd. in Edogawa City as a products wing responsible for carpentry.
Plant/office facility: 420㎡
February 2010 Sumio Tanaka assuming the position of Representative Director
March 2011 Installation of temporary facilities at Tokyo Big Site to accept people affected by the Great Eastern Japan Earthquake Eastern Japan Earthquake
March 2012 Joint exhibition at JAPAN SHOP 2012 with Arakawa & Co.,Ltd.
September 2013 Japan’s hosting of the Tokyo 2020 Olympic and Paralympic Games decided
June 2014 Etsuo Toyoda assuming the post of the representative director
April 2019 Celebration of 30th anniversary